עמדת מינהל קהילתי גנים בנושא התכנית

תושבים יקרים,

ביום שלישי הקרוב, ה- 7 במאי החל מהשעה 11, תעלה לדיון בועדה המקומית תוכנית גבעת משואה צפון. בהמשך לשיתוף הציבור בנושא ודיון הוועדה הפיזית, אני מצרף כאן את עיקרי ההערות של המינהל הקהילתי לתוכנית.

1. יחידות השלמה - אנו דורשים כי לפחות 10% מיחידות הדיור המתוכננות יוקצו לטובת יחידות השלמה לתוכניות ההתחדשות העירונית המתוכננות בשכונות מינהל קהילתי גנים, בהתאם להחלטה 1519 של רמ"י מיום 18 בספטמבר 2017.

 

2. חיבור בין שכנות גבעת משואה לשכונת עיר גנים - שתי השכונות צופות זו אל זו והתכנית המקודמת "מקרבת" בין הבינוי שמשני צידי כביש קוליץ. יחד עם זאת, לא קיים חיבור נגיש ביניהן. תא 201 בתוכנית משואה צפון מהווה המשך טבעי לגינה הציבורית ברחוב קוסטה ריקה (גוש 30423 חלקה 62) ולכן מומלץ לייצר אמצעי הליכה בין גינות אלו. המבנה של רחוב קוליץ, המהווה מעיין נקיק בין שתי השכונות, מאפשר קירוי חלקי של הרחוב והקמת "היי-ליין" הכולל פארק, מסחר, ספורט ובילוי.

 

3. צומת מלון יהודה - יש ליצור צומת בחיבור לכביש למלון יהודה שיאפשר גישה לכל הכיוונים: פנייה דרומה מכיוון העלייה ופנייה מערבה מהשכונה החדשה וזאת כדי לצמצם את העומס על ציר קוליץ.

 

4. שטחי ציבור - יש לקדם בינוי של שלוחת מינהל קהילתי הכולל כיתות גן ומעונות כעוגן כלכלי בתא שטח 401. מבנה שלוחת המינהל הקהילתי הנוכחי בגבעת במשואה לא תוכל לספק צרכים קהילתיים עתידיים.

 

5. מעברים ושבילי אופניים - יש להציג נספח מעברים ציבוריים ושבילי אופניים בין רחוב אריה דולצ'ין לכביש הפנימי החדש ובין הכביש הפנימי החדש לכביש קוליץ. לאור האתגר הטופוגרפי, יש להציע מיקומים להעברת רמפות נגישות. כמו כן, יש ליצור חיבור רגלי בין השכונה לואדי אסבסטונים המתוכן, ע"י יצירת מעבר ציבורי בין מגרשים 105 j ו- 105 k.

 

בברכה,
רוני סילפן מנהל מינהל קהילתי גנים

 

powered by ATARIX