משה ליאון

משה ליאון

משה ליאון


תחזוקה
אתחיל ברשותכם דווקא מהסוף. שאלתם האם אני מבטיח? ואם כן, האם גם אקיים? אשיב לכם בכנות, הבטחות עתידיות קשה לבחון מראש, אבל את העבר שלי ניתן לבדוק בקלות. בכל תפקידיי הציבוריים תמיד עמדתי בהבטחותיי תוך עמידה על העקרונות החשובים לי, וכך אעשה גם כראש העיר. לגופם של דברים – אני מכיר מקרוב את המצוקות שתיארתם, אני סבור שהן תוצאה של הזנחה ארוכת שנים מצד העירייה ובכוונתי לשים לה סוף. כמובן שתקצוב עבור שדרוג התשתיות הוא הכרחי, אבל מעבר לכך, אני מעוניין לשבת עם התושבים ולתכנן יחד איתם ובהתאם לצרכיהם את התכנית לשיפור המצב. שפפ"ים אינם שטח הפקר, ולטעמי, על העירייה לתת התייחסות אמיתית לסוגיה. איכות החיים של התושבים חשובה וראוי שתשתפר באופן משמעותי.


חינוך תרבות והשירות לתושב
תרבות והעשרה הם נדבך משמעותי מאוד באיכות החיים – ויש קשר ישיר בעיניי לשאלה הקודמת. סביבה חיצונית מטופחת הולכת יחד עם אירוע תרבות בשכונה ופתיחת בתי קפה.
אני מכיר היטב את השכונה ומוקיר אותה ואת תושביה. לא סתם לקחתי לעצמי את תיק המנהלים הקהילתיים. יש שם אנשים נפלאים שעבדו איתי בשיתוף פעולה ואמשיך לעבוד איתם. הקפדתי להגיע לכל האירועים ואמשיך להגיע. אני כאן בשבילכם – אתם האוכלוסייה שלצערי עיריית ירושלים שכחה וזנחה מאחור. אבל עבורי אתם ירושלים האמיתית ואתם החשובים ביותר. כמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, לחמתי למען הגעה של אירועי תרבות ומופעים גם לשכונות, וגם הצלחתי. בכוונתי להמשיך מגמה זו תוך עבודה צמודה עם המנהלים הקהילתיים. אני מאמין ששכונות שבהן קיימים פערים כפי שאתם מציגים ראויות לקבל תעדוף כדי לצמצם את הפערים. ובוודאי שאין בכוונתי לערוך קיצוצים נוספים. בהקשר לחינוך לילדי השכונה ופעילויות, אני מאמין גדול בחינוך בלתי פורמלי ככלי משלים לתכנים בבתי הספר, גם הנושא הזה כמובן תלוי בתקצוב, אבל כפי שבכוונתי להעניק חוג חינם לכל ילד בירושלים, כך אפעל גם בנושא זה, כי אני באמת סבור שהשקעה בחינוך היא מנוע הצמיחה הטוב ביותר.


ניקיון ואכיפה
אין לי אלא להסכים – יש להגביר באופן משמעותי את האכיפה. ובהחלט שגורם משמעותי בשיפור הניקיון קשור קשר ישיר לחינוך התושבים והילדים (גם במסגרת בתי הספר ותנועות הנוער). במישור המעשי, בכוונתי להוסיף מאות תקנים לעובדי התברואה, למנות רכזי ניקיון בכל שכונה ולתמרץ את אלו שיעמדו ביעדים. יחד, גם בשיפור משמעותי מצד העירייה וגם ביד קשה יותר בכל הנוגע לאכיפה אני מאמין כי נראה שינויים משמעותיים לטובה.


צביון
בעיית ההגירה השלילית של הצעירים מדירה שינה מעיניי והיא קשורה למספר גורמים – דיור ותעסוקה הם המרכזיים. מחירי הדיור מקשים על זוגות צעירים לרכוש דירה או לשכור דירה, כך שההוצאה על דיור הופכת למשמעותית מאוד. כדי לתקן את המצב הזה, שהוא תוצאה של עשור עם התחלות בנייה מועטות, בכוונתי לשחרר חסמים ביורוקרטיים, לזרז תכניות קיימות ולקדם בנייה בכל הכוח. גם באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית, שעושים צדק חברתי אבל גם צדק סביבתי, מאחר וכעירייה אני אגדיר ליזמים בדיוק מה הם חובותיהם לתושבים: ריאות ירוקות וגינות, שיפוץ מדרכות והרחבת כבישים, כיכרות ועוד.


תחבורה
גם נושא התחבורה הציבורית לא זכה למענה רציני וראוי מצד העירייה, שהיכן שלא נוח לה מעדיפה להפיל אחריות על משרד התחבורה. אני מאמין במדיניות אקטיבית שלא מחכה שיהיו בעיות כדי לפתור אותן, אלא מייצרת שיח עם התושבים, ולכן אני מתכוון ללמוד היטב את הבעיות שעולות מהשטח – וככל שיידרש אפעל לתגבור קווים ולהגעתם גם למקומות בהם אין נוכחות תחבורתית כיום.


התחדשות עירונית
אענה בקצרה: אני מאמין גדול בהתחדשות עירונית איפה שניתן לבצע אותה. זו מתנה שהמדינה מעניקה – ויש לדעת איך לנצל אותה. אבל, בהמשך לשאלה, לא אקבל החלטות שישפיעו על שגרת החיים של התושבים, מבלי להתייעץ עם מומחים וגורמי מקצוע בכירים, במטרה למצוא איזון בין השקעה בשדרוג השכונה לטווח הארוך לבין פגיעה מידתית בחיי היום יום.
פרויקטים מסביב לשכונה
מכללות צה"ל צריכות לעבור לאזור הר הצופים – זוהי משימה לאומית ואני בעד המהלך שיביא אוכלוסיות חזקות לעיר. לגבי רכס לבן, אני בעד רק במידה והבנייה תקדם התחדשות עירונית, מאחר ואני רואה חשיבות עליונה בפרויקטים הללו ובקידום הבנייה.

 

לתגובת המועמד הנוסף:

עופר ברקוביץ 

powered by ATARIX